Forsiden

:MEDIER: Pressen må både bli flinkere og mer bærekraftig

Elin Floberghagen, forteller om det viktigste som har skjedd i medieåret 2019. FOTO: Fride Askildt

Elin Floberghagen, forteller om det viktigste som har skjedd i medieåret 2019. FOTO: Fride Askildt

Samtidig som norsk presse stadig jakter på en bærekraftig forretningsmodell, må redaksjonene bruke ekstra ressurser på å bli enda bedre med tanke på sitatpraksis og kildebruk.



 
  • Etter en budrunde med 13 konkurrenter trakk Møller Eiendom det lengste strået i kampen om gamle Deichmanske Bibliotek.  Kommunen fikk over fire ganger verdien de anslo da bygningsmassen ble lagt ut.
 
  • Finanstilsynet frykter for følgene av en flukt fra rekordlave obligasjons- og innskuddsrenter. Nå varsles det «særskilt oppmerksomhet» mot markedsføring av alternative spareprodukter. 
 
  • Markedet for digitale legetjenester har gått i været under koronakrisen.  Helseforsikring er en viktig driver av pasienter til de digitale legene.
 
  • Næringslivet blir hardt rammet av koronaviruset. Men samtidig kan bedriftslederne sette i gang flere tiltak for å redusere faren for at egne ansatte blir smittet, og at færre i samfunnet blir smittet.
  • #utavbyenopplevelse – Vi har køyrt litt lenger denne gongen. Heilt til Langesund, denne idylliske småbyen heilt på grensa til Ytre Oslofjord i Bamble Telemark.  Her har koronapandemien medført eit oppsving for handel og vandel.