Forsiden

Les OBMs nyheter fra innsiden av osloøkonomien - logg inn med SMS

:STABEIS: - De som sier at det ikke vil gå bra, bidrar til en syk motivasjon og stå-på-vilje!

:STABEIS:  - Det å være villig til å involvere seg i risikable prosjekter skal ikke være for alle, men når man først gjør det, så er det avgjørende at man dedikerer seg fullt ut, med kropp og sjel.  Det sier "Årets stabeis 2017".

Les mer...

Norges Varemesse nærmer seg 700 000 besøkende i år

I løpet av en uke har Oslos befolkning økt med nær fem prosent, etter at mennesker fra 80 land har strømmet til byen og flokket seg sammen på den stadig mer avanserte 20 000 kvadratmeter store messearenaen på Lillestrøm.  Der slåss 1000 tilbydere - mange av disse også fra hele verden - om oppmerksomheten.  

Les mer...

Dugnad har hjulpet flyktninger til norske akademia

Den akademiske dugnaden har gjort det betydelig lettere for flyktninger å få innpass i norske akademiske miljøer og arbeidsplasser. Asylsøker og journalist Hasina Shirzad fra Afghanistan er blant akademikerne som har funnet raskere frem takket være dugnaden.

Les mer...

:INNSIDE: Gratis adgang doblet påmeldingene til subseakonferansen

:INNSIDE: Gratis adgang til subseakonferansen har gitt kraftig oppsving for arrangøren Subsea Valley med Preben Strøm i spissen.   Deltagelsen på konferansen er mer enn doblet til over 1 000 påmeldte.

Les mer...

:OSLOFIRMA: Jon von Tetzchner flyttet fra Oslo til Boston, men han lar det nye oppstartselskapet bli værende

 

:OSLOFIRMA: Les intervjuet som Tellef Øgrim har gjort med en av Oslos supergründere. Jon von Tetzchner forklarer hvorfor han selv til slutt valgte å flytte fra Oslo.  Men å flytte selskapet herfra er det ikke snakk om.  Og hva med spørsmål om børsnotering og exit?

Les mer...

:STABEIS: "Karl har evnen til å snu og tilpasse etter marked og kunder på femøringen."

 

:STABEIS: Han er forsøkt latterliggjort og svertet.  Fordi han etablerte seg i en bransje dominert av tunge aktører.  Da hjelper det å være en stabeis!

Les mer...

Satset på sosial reiseapp, har svidd av flere titalls millioner

 

:OSLOFIRMA: Les om oslofirmaet som for syv år siden fikk stor oppmerksomhet kloden rundt for satsingen på en sosial reiseapp hvor facebookdeling var en viktig del av forretningsmodellen.

Les mer...